Service Level Agreement

Bij Sprout9 verbinden we talenten met inkooporganisaties. Met onze kennisbank maken we je daarom graag wegwijs onze wereld, de wereld van inkoop. Op deze pagina lees je alles over het begrip "Service Level Agreement".

Een Service Level Agreement (SLA) is een formele overeenkomst tussen een leverancier en een klant die de verwachte dienstverlening en de bijbehorende prestaties specificeert. Het legt vast wat de leverancier belooft te leveren, hoe de prestaties gemeten worden en wat de gevolgen zijn als de afgesproken niveaus niet worden gehaald.

In de context van inkoop is een SLA belangrijk omdat het zorgt voor duidelijkheid en transparantie tussen de inkoopafdeling en de leverancier. Het helpt inkopers om de verwachte prestaties van een leverancier vast te leggen, zoals levertijden, kwaliteit van producten of diensten, en ondersteuning. Dit geeft de inkoopafdeling de tools om te monitoren of de leverancier zich aan de afspraken houdt en biedt een basis om in actie te komen als er problemen zijn, bijvoorbeeld door boetes of compensatie.

Door het gebruik van SLA’s kunnen inkopers de relatie met leveranciers beter sturen en ervoor zorgen dat ze de waarde halen uit de producten of diensten waarvoor ze betalen.

Interesse in een bijbaan met toekomst in de inkoop?

Ontdek hier wat Sprout9 voor je kan betekenen.

Door op "Accepteren" te klikken, stem je in met het opslaan van cookies op je apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en ons te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.